Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Kvinnor 3–99 år
Befolkning: 2 692 000
KanavaÅr 2022År 2021
Yle TV141 %42 %
Yle TV227 %29 %
Yle Teema&Fem15 %15 %
Yle Totalt50 %51 %
MTV339 %40 %
Sub13 %13 %
AVA11 %11 %
C More Total2 %2 %
MTV totalt46 %47 %
Nelonen23 %25 %
Jim10 %10 %
Liv10 %11 %
Hero6 %6 %
Nelonen betalkanaler--
Nelonen Media totalt32 %34 %
TV513 %12 %
Kutonen6 %7 %
Frii8 %8 %
The Discovery Channel0 %0 %
TLC9 %9 %
Warner Bros. Discovery23 %23 %
STAR Channel7 %7 %
National Geographic Channel6 %7 %
Disney Finland12 %13 %
Paramount Network-2 %
AlfaTV8 %7 %
Övriga7 %7 %
Totalt64 %66 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.