Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Kvinnor 25–44 år
Befolkning: 677 000
KanavaÅr 2020År 2019
Yle TV123 %22 %
Yle TV221 %23 %
Yle Teema&Fem6 %7 %
Yle Totalt35 %36 %
MTV331 %31 %
Sub14 %15 %
AVA9 %10 %
C More Total2 %3 %
MTV totalt40 %41 %
Nelonen22 %24 %
Jim10 %13 %
Liv10 %12 %
Hero4 %5 %
Nelonen betalkanaler--
Nelonen Media totalt32 %36 %
TV510 %12 %
Kutonen7 %7 %
Frii6 %6 %
The Discovery Channel1 %1 %
TLC8 %7 %
Warner Bros. Discovery22 %23 %
STAR Channel9 %9 %
National Geographic Channel5 %6 %
Disney Finland13 %13 %
Music TV-2 %
Paramount Network2 %-
AlfaTV1 %1 %
Övriga9 %7 %
Totalt61 %63 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.