Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Kvinnor 25–44 år
Befolkning: 671 000
KanavaÅr 2019År 2018
Yle TV122 %23 %
Yle TV223 %25 %
Yle Teema-5 %
Yle Teema&Fem7 %-
Yle Fem-4 %
Yle Totalt36 %39 %
MTV331 %34 %
Sub15 %16 %
AVA10 %10 %
C More Total3 %3 %
MTV totalt41 %45 %
Nelonen24 %26 %
Jim13 %11 %
Liv12 %13 %
Hero5 %6 %
Nelonen betalkanaler-1 %
Nelonen Media totalt36 %38 %
TV512 %12 %
Kutonen7 %7 %
Frii6 %6 %
The Discovery Channel1 %1 %
TLC7 %7 %
Warner Bros. Discovery23 %23 %
STAR Channel9 %11 %
National Geographic Channel6 %7 %
Disney Finland13 %16 %
Music TV2 %2 %
Paramount Network--
AlfaTV1 %-
Övriga7 %8 %
Totalt63 %65 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.