Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Män 65–99 år
Befolkning: 513 000
KanavaÅr 2019År 2018
Yle TV182 %82 %
Yle TV255 %56 %
Yle Teema-23 %
Yle Teema&Fem35 %-
Yle Fem-17 %
Yle Totalt85 %86 %
MTV367 %67 %
Sub25 %24 %
AVA15 %14 %
C More Total8 %8 %
MTV totalt72 %72 %
Nelonen41 %43 %
Jim24 %23 %
Liv19 %17 %
Hero14 %12 %
Nelonen betalkanaler-1 %
Nelonen Media totalt54 %55 %
TV525 %22 %
Kutonen22 %21 %
Frii14 %14 %
The Discovery Channel2 %1 %
TLC10 %8 %
Warner Bros. Discovery43 %40 %
STAR Channel15 %13 %
National Geographic Channel21 %20 %
Disney Finland28 %25 %
Music TV1 %1 %
Paramount Network--
AlfaTV14 %-
Övriga15 %25 %
Totalt88 %89 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.