Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Män 45–64 år
Befolkning: 709 000
KanavaÅr 2019År 2018
Yle TV164 %63 %
Yle TV243 %44 %
Yle Teema-18 %
Yle Teema&Fem26 %-
Yle Fem-11 %
Yle Totalt71 %71 %
MTV353 %53 %
Sub28 %26 %
AVA15 %14 %
C More Total6 %6 %
MTV totalt62 %62 %
Nelonen37 %39 %
Jim23 %20 %
Liv18 %16 %
Hero16 %15 %
Nelonen betalkanaler-2 %
Nelonen Media totalt52 %52 %
TV526 %24 %
Kutonen24 %24 %
Frii15 %13 %
The Discovery Channel2 %2 %
TLC9 %8 %
Warner Bros. Discovery43 %41 %
STAR Channel18 %18 %
National Geographic Channel22 %21 %
Disney Finland30 %29 %
Music TV1 %2 %
Paramount Network--
AlfaTV8 %-
Övriga12 %19 %
Totalt80 %80 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.