Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Män 45–64 år
Befolkning: 700 000
KanavaÅr 2020År 2019
Yle TV165 %64 %
Yle TV241 %43 %
Yle Teema&Fem27 %26 %
Yle Totalt71 %71 %
MTV354 %53 %
Sub27 %28 %
AVA15 %15 %
C More Total4 %6 %
MTV totalt63 %62 %
Nelonen37 %37 %
Jim22 %23 %
Liv16 %18 %
Hero14 %16 %
Nelonen betalkanaler--
Nelonen Media totalt51 %52 %
TV525 %26 %
Kutonen25 %24 %
Frii14 %15 %
The Discovery Channel2 %2 %
TLC9 %9 %
Warner Bros. Discovery43 %43 %
STAR Channel18 %18 %
National Geographic Channel21 %22 %
Disney Finland30 %30 %
Music TV-1 %
Paramount Network4 %-
AlfaTV8 %8 %
Övriga11 %12 %
Totalt81 %80 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.