Tittartidsandelar och räckvidd

Föregående årNästa år
Per år: Daglig räckvidd per kanal
Målgrupp: Kvinnor 45–64 år
Befolkning: 713 000
KanavaÅr 2019År 2018
Yle TV156 %56 %
Yle TV232 %33 %
Yle Teema-13 %
Yle Teema&Fem21 %-
Yle Fem-9 %
Yle Totalt63 %64 %
MTV350 %51 %
Sub19 %18 %
AVA15 %15 %
C More Total2 %3 %
MTV totalt58 %58 %
Nelonen33 %34 %
Jim15 %14 %
Liv19 %19 %
Hero11 %11 %
Nelonen betalkanaler-1 %
Nelonen Media totalt47 %47 %
TV519 %18 %
Kutonen11 %11 %
Frii12 %12 %
The Discovery Channel0 %1 %
TLC10 %9 %
Warner Bros. Discovery33 %32 %
STAR Channel11 %11 %
National Geographic Channel10 %11 %
Disney Finland18 %18 %
Music TV1 %1 %
Paramount Network--
AlfaTV5 %-
Övriga7 %10 %
Totalt78 %77 %

JIM introducerades 26.2.2007

Nelonen Media innehåller Urheilukanava från och med 1.9.2007

Nelonen betalkanaler innehåller Urheilu+kanava från och med 1.6.2007 och Kino TV från och med 1.9.2007

YLE24 blev YLE Extra den 27.4.2007

Rapporten kan laddas ner även i CSV-form.

Målgrupp
Del av befolkningen, vars tv-tittande analyseras.
Befolkning
Målgruppens storlek (personer) i Finland.
Räckvidd per genomsnittlig dag (procent)
Procent av målgruppen som i genomsnitt tittade under en dag.

Källa: Finnpanel Oy / TV-mätarundersökningen

Från och med början av 2008 innehåller siffrorna även gästtittande och inspelat tittande (time shift-tittande) vilket bör beaktas vid jämförelser med tidigare år I veckorapporten redovisas tittande som spelats in och tittats under samma dygn som själva programmet visats I de månatliga siffrorna ingår inspelat tittande under en 7 dygns period efter själva programmet visats .

Finnpanel Oy mäter finländarnas tv-tittande med hjälp av en kontinuerlig panelundersökning I en panel bestående av 1000 hushåll (ca 2100 personer) har tv-mätare kopplats till hushållets tv-apparater. Tv-mätarna registrerar automatiskt kanalen och klockslaget då man tittar på tv. Resultat rapporteras dagligen till uppdragsgivarna.