Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
Viikot: 1-52/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %24,8 %3 206 00059 %
Yle TV214,1 %11,6 %3 128 00058 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,8 %1 940 00036 %
Yle yhteensä43,1 %39,2 %3 815 00071 %
MTV319,2 %22,8 %3 313 00061 %
Sub3,7 %3,9 %2 174 00040 %
AVA2,6 %2,7 %1 579 00029 %
C More Total1,6 %1,5 %757 00014 %
MTV yhteensä27,1 %30,9 %3 680 00068 %
Nelonen7,3 %9,5 %2 829 00052 %
Jim2,2 %2,2 %1 694 00031 %
Liv1,7 %1,7 %1 613 00030 %
Hero0,6 %0,8 %807 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %14,3 %3 233 00060 %
TV53,7 %3,6 %2 036 00038 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 487 00028 %
Frii2,2 %1,9 %1 097 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %58 0001 %
TLC1,7 %1,5 %1 033 00019 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,3 %2 652 00049 %
STAR Channel2,2 %2,1 %1 231 00023 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 203 00022 %
Disney Finland4,6 %3,7 %1 809 00034 %
Muut3,8 %3,4 %1 523 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 391 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.