Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
Viikot: 1-52/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 241 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,9 %31,4 %1 216 00094 %
Yle TV213,2 %11,0 %1 086 00084 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,6 %918 00071 %
Yle yhteensä50,2 %45,9 %1 231 00096 %
MTV319,9 %24,1 %1 165 00090 %
Sub2,8 %3,0 %766 00059 %
AVA2,7 %2,8 %669 00052 %
C More Total1,2 %1,0 %266 00021 %
MTV yhteensä26,6 %30,8 %1 189 00092 %
Nelonen6,0 %7,9 %975 00076 %
Jim2,0 %1,9 %656 00051 %
Liv1,4 %1,5 %638 00050 %
Hero0,5 %0,7 %338 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %11,9 %1 054 00082 %
TV52,6 %2,5 %718 00056 %
Kutonen1,6 %1,2 %517 00040 %
Frii1,8 %1,6 %457 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC1,5 %1,4 %416 00032 %
Warner Bros. Discovery7,8 %6,9 %865 00067 %
STAR Channel0,9 %0,8 %384 00030 %
National Geographic Channel2,3 %1,4 %482 00037 %
Disney Finland3,2 %2,2 %615 00048 %
Muut2,8 %2,8 %514 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 241 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.