Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
Viikot: 1-52/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 123 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %24,6 %1 539 00058 %
Yle TV215,4 %13,1 %1 534 00058 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,6 %925 00035 %
Yle yhteensä43,6 %40,3 %1 839 00069 %
MTV316,2 %19,9 %1 580 00059 %
Sub4,8 %5,0 %1 143 00043 %
AVA2,0 %2,1 %719 00027 %
C More Total2,0 %2,1 %409 00015 %
MTV yhteensä25,0 %29,1 %1 772 00066 %
Nelonen6,6 %8,5 %1 364 00051 %
Jim2,6 %2,6 %895 00034 %
Liv1,3 %1,4 %748 00028 %
Hero0,6 %0,8 %399 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %13,2 %1 558 00058 %
TV54,2 %4,3 %1 050 00039 %
Kutonen3,4 %2,9 %852 00032 %
Frii1,7 %1,4 %531 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %38 0001 %
TLC0,7 %0,6 %455 00017 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,6 %1 327 00050 %
STAR Channel2,7 %2,7 %663 00025 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %686 00026 %
Disney Finland6,2 %4,9 %974 00037 %
Muut4,6 %4,2 %808 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 123 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.