Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
Viikot: 1-52/2024
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 099 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %12,5 %615 00043 %
Yle TV216,2 %13,2 %649 00045 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,4 %247 00017 %
Yle yhteensä29,1 %27,0 %849 00059 %
MTV319,6 %22,1 %706 00049 %
Sub5,6 %5,3 %452 00032 %
AVA2,1 %2,1 %257 00018 %
C More Total2,2 %2,3 %158 00011 %
MTV yhteensä29,4 %31,8 %845 00059 %
Nelonen8,6 %11,4 %595 00042 %
Jim2,8 %2,9 %322 00022 %
Liv2,1 %2,2 %297 00021 %
Hero0,6 %0,8 %130 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %17,3 %729 00051 %
TV55,7 %5,8 %427 00030 %
Kutonen3,4 %3,3 %297 00021 %
Frii3,0 %2,2 %178 00012 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %13 0001 %
TLC2,5 %2,1 %198 00014 %
Warner Bros. Discovery14,9 %13,8 %614 00043 %
STAR Channel6,1 %5,2 %306 00021 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %188 00013 %
Disney Finland8,2 %6,8 %392 00027 %
Muut5,3 %4,7 %353 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 099 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.