Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %29,8 %3 765 00069 %
Yle TV211,8 %6,9 %3 244 00060 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %2 159 00040 %
Yle yhteensä42,7 %39,8 %4 111 00076 %
MTV318,3 %21,8 %3 463 00064 %
Sub4,1 %4,4 %2 436 00045 %
AVA2,4 %2,3 %1 634 00030 %
MTV:n maksukanavat1,5 %0,4 %873 00016 %
MTV yhteensä26,3 %29,0 %3 847 00071 %
Nelonen7,1 %9,2 %2 968 00055 %
Jim2,2 %2,1 %1 860 00034 %
Liv1,6 %2,0 %1 740 00032 %
Hero0,4 %0,6 %658 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %13,9 %3 401 00063 %
TV54,1 %4,0 %2 227 00041 %
Kutonen2,2 %1,7 %1 532 00028 %
Frii2,5 %2,5 %1 242 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %109 0002 %
TLC2,3 %2,2 %1 178 00022 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,5 %2 924 00054 %
STAR Channel2,4 %2,3 %1 431 00026 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 235 00023 %
Disney Finland5,1 %4,1 %1 924 00035 %
Muut4,0 %2,9 %1 821 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 583 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.