Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %27,2 %3 235 00060 %
Yle TV212,0 %7,6 %3 299 00061 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %2 004 00037 %
Yle yhteensä40,8 %37,3 %3 951 00073 %
MTV319,5 %21,7 %3 316 00061 %
Sub4,4 %4,9 %2 433 00045 %
AVA2,8 %2,6 %1 589 00029 %
C More Total1,5 %1,6 %852 00016 %
MTV yhteensä28,1 %30,8 %3 780 00070 %
Nelonen7,7 %10,0 %2 934 00054 %
Jim2,3 %2,3 %1 916 00036 %
Liv1,4 %1,4 %1 604 00030 %
Hero0,5 %0,6 %660 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %14,3 %3 349 00062 %
TV53,3 %3,4 %2 172 00040 %
Kutonen2,4 %2,3 %1 633 00030 %
Frii3,0 %3,1 %1 229 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %54 0001 %
TLC1,7 %1,5 %1 054 00020 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,4 %2 767 00051 %
STAR Channel2,3 %2,4 %1 408 00026 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 309 00024 %
Disney Finland4,8 %4,1 %1 991 00037 %
Muut4,6 %4,2 %1 818 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 542 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.