Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 470 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %25,8 %3 240 00060 %
Yle TV211,9 %5,9 %3 112 00057 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,5 %1 929 00036 %
Yle yhteensä39,9 %34,2 %3 734 00069 %
MTV320,3 %25,0 %3 533 00065 %
Sub4,7 %4,8 %2 447 00045 %
AVA2,8 %2,7 %1 624 00030 %
MTV:n maksukanavat2,1 %1,7 %877 00016 %
MTV yhteensä29,8 %34,2 %3 892 00072 %
Nelonen7,2 %10,1 %2 909 00054 %
Jim2,1 %2,1 %1 767 00033 %
Liv1,8 %2,2 %1 742 00032 %
Hero0,3 %0,4 %651 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %14,9 %3 362 00062 %
TV53,4 %3,5 %2 054 00038 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 584 00029 %
Frii2,6 %2,7 %1 090 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %94 0002 %
TLC1,8 %1,5 %1 066 00020 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,7 %2 735 00050 %
STAR Channel2,3 %2,3 %1 336 00025 %
National Geographic Channel2,7 %2,1 %1 263 00023 %
Disney Finland5,0 %4,4 %1 861 00034 %
Muut4,7 %3,7 %1 711 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 470 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.