Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 223 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %27,3 %1 703 00065 %
Yle TV213,5 %8,0 %1 721 00066 %
Yle Teema&Fem5,1 %3,2 %1 212 00046 %
Yle yhteensä45,4 %38,5 %1 977 00075 %
MTV310,2 %14,5 %1 637 00062 %
Sub4,3 %5,1 %1 292 00049 %
AVA1,9 %2,1 %850 00032 %
C More Total1,4 %1,8 %339 00013 %
MTV yhteensä17,8 %23,5 %1 811 00069 %
Nelonen5,6 %5,6 %1 446 00055 %
Jim2,7 %2,5 %1 048 00040 %
Liv1,4 %1,4 %942 00036 %
Hero0,9 %1,2 %733 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %10,7 %1 718 00066 %
TV58,5 %12,7 %1 420 00054 %
Kutonen3,0 %2,5 %930 00036 %
Frii1,4 %1,4 %676 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0002 %
TLC1,1 %0,9 %632 00024 %
Warner Bros. Discovery14,2 %17,6 %1 590 00061 %
STAR Channel2,2 %1,7 %814 00031 %
National Geographic Channel4,0 %2,6 %834 00032 %
Disney Finland6,2 %4,3 %1 133 00043 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut6,6 %6,8 %860 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 223 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.