Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 185 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,2 %12,5 %694 00049 %
Yle TV215,0 %9,1 %800 00057 %
Yle Teema&Fem2,5 %1,8 %396 00028 %
Yle yhteensä28,7 %23,4 %940 00067 %
MTV39,0 %10,7 %778 00055 %
Sub5,9 %6,4 %606 00043 %
AVA2,1 %2,0 %305 00022 %
C More Total2,1 %2,7 %170 00012 %
MTV yhteensä19,1 %21,9 %910 00064 %
Nelonen7,7 %8,2 %698 00049 %
Jim2,9 %2,7 %437 00031 %
Liv2,5 %2,3 %437 00031 %
Hero1,0 %1,2 %285 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %14,4 %883 00062 %
TV513,5 %18,0 %651 00046 %
Kutonen2,6 %3,0 %379 00027 %
Frii2,4 %2,8 %266 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC3,3 %2,9 %314 00022 %
Warner Bros. Discovery21,8 %26,7 %778 00055 %
STAR Channel4,8 %4,0 %399 00028 %
National Geographic Channel2,8 %2,5 %274 00019 %
Disney Finland7,6 %6,6 %512 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut9,9 %9,2 %428 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 185 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.