Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 200 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV116,8 %16,5 %722 00051 %
Yle TV217,7 %9,5 %844 00060 %
Yle Teema&Fem1,7 %2,4 %354 00025 %
Yle yhteensä36,2 %28,4 %994 00070 %
MTV314,4 %19,5 %734 00052 %
Sub6,7 %8,3 %624 00044 %
AVA2,4 %3,0 %331 00023 %
C More Total1,3 %1,6 %122 0009 %
MTV yhteensä24,8 %32,5 %937 00066 %
Nelonen10,3 %11,9 %706 00050 %
Jim3,2 %3,1 %379 00027 %
Liv1,9 %1,9 %345 00024 %
Hero1,1 %1,5 %189 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %18,4 %834 00059 %
TV54,1 %4,0 %488 00035 %
Kutonen2,7 %2,9 %333 00024 %
Frii1,8 %1,8 %241 00017 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0000 %
TLC4,1 %4,4 %294 00021 %
Warner Bros. Discovery12,7 %13,2 %715 00051 %
STAR Channel3,7 %2,5 %357 00025 %
National Geographic Channel2,3 %1,9 %278 00020 %
Disney Finland6,0 %4,5 %486 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,9 %3,4 %398 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 200 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.