Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 235 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %29,4 %1 708 00065 %
Yle TV212,2 %9,0 %1 802 00069 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,5 %1 108 00042 %
Yle yhteensä46,4 %41,9 %2 004 00077 %
MTV314,4 %19,8 %1 713 00065 %
Sub4,3 %4,9 %1 297 00049 %
AVA1,9 %2,1 %804 00031 %
C More Total1,1 %1,4 %297 00011 %
MTV yhteensä21,6 %28,2 %1 911 00073 %
Nelonen7,8 %8,5 %1 511 00058 %
Jim3,0 %2,6 %944 00036 %
Liv1,3 %1,4 %848 00032 %
Hero0,9 %1,4 %594 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %14,0 %1 707 00065 %
TV52,7 %2,9 %1 126 00043 %
Kutonen3,0 %2,5 %819 00031 %
Frii1,5 %1,5 %671 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %24 0001 %
TLC1,2 %1,1 %583 00022 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,3 %1 414 00054 %
STAR Channel2,2 %1,8 %848 00032 %
National Geographic Channel4,3 %2,9 %831 00032 %
Disney Finland6,5 %4,7 %1 173 00045 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,7 %3,2 %772 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 235 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.