Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 274 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %28,3 %3 409 00069 %
Yle TV212,4 %7,9 %3 259 00066 %
Yle Teema&Fem4,9 %3,3 %2 352 00047 %
Yle yhteensä45,9 %39,5 %3 836 00077 %
MTV312,1 %17,1 %3 260 00066 %
Sub3,5 %4,1 %2 397 00048 %
AVA2,5 %2,6 %1 806 00036 %
C More Total1,0 %1,2 %565 00011 %
MTV yhteensä19,1 %25,0 %3 574 00072 %
Nelonen5,8 %6,4 %2 839 00057 %
Jim2,5 %2,1 %2 038 00041 %
Liv1,9 %1,8 %1 910 00039 %
Hero1,0 %1,4 %1 370 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %11,6 %3 337 00067 %
TV57,3 %9,9 %2 651 00053 %
Kutonen2,1 %1,7 %1 627 00033 %
Frii2,2 %2,2 %1 428 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %52 0001 %
TLC2,1 %2,0 %1 344 00027 %
Warner Bros. Discovery13,8 %15,8 %3 050 00062 %
STAR Channel2,0 %1,6 %1 531 00031 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %1 485 00030 %
Disney Finland4,9 %3,6 %2 118 00043 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut5,5 %5,4 %1 568 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 274 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.