Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2023
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 631 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 182 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,3 %25,2 %1 583 00060 %
Yle TV219,4 %10,3 %1 665 00063 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,3 %1 167 00044 %
Yle yhteensä46,3 %38,7 %1 872 00071 %
MTV311,2 %17,8 %1 690 00064 %
Sub4,8 %6,1 %1 300 00049 %
AVA1,8 %1,7 %809 00031 %
C More Total1,4 %1,8 %337 00013 %
MTV yhteensä19,1 %27,4 %1 864 00071 %
Nelonen5,3 %5,7 %1 433 00054 %
Jim2,4 %2,2 %998 00038 %
Liv1,5 %1,8 %922 00035 %
Hero1,4 %2,1 %782 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %11,8 %1 660 00063 %
TV56,4 %8,2 %1 387 00053 %
Kutonen2,9 %2,5 %958 00036 %
Frii1,5 %1,3 %667 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0001 %
TLC1,3 %1,2 %616 00023 %
Warner Bros. Discovery12,3 %13,4 %1 564 00059 %
STAR Channel2,2 %1,8 %859 00033 %
National Geographic Channel3,9 %2,8 %890 00034 %
Disney Finland6,1 %4,6 %1 203 00046 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut6,2 %5,3 %768 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 182 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.