Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2023
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 455 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 049 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,6 %25,3 %1 531 00062 %
Yle TV219,2 %10,3 %1 573 00064 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,3 %1 130 00046 %
Yle yhteensä46,4 %38,9 %1 765 00072 %
MTV311,2 %17,9 %1 632 00066 %
Sub4,7 %6,1 %1 245 00051 %
AVA1,8 %1,7 %802 00033 %
C More Total1,4 %1,8 %326 00013 %
MTV yhteensä19,1 %27,5 %1 793 00073 %
Nelonen5,1 %5,5 %1 360 00055 %
Jim2,4 %2,2 %972 00040 %
Liv1,6 %1,8 %906 00037 %
Hero1,3 %2,1 %775 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %11,6 %1 574 00064 %
TV56,4 %8,1 %1 339 00055 %
Kutonen2,9 %2,5 %946 00039 %
Frii1,5 %1,3 %660 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0001 %
TLC1,3 %1,2 %603 00025 %
Warner Bros. Discovery12,4 %13,3 %1 502 00061 %
STAR Channel2,2 %1,8 %826 00034 %
National Geographic Channel4,0 %2,8 %870 00035 %
Disney Finland6,2 %4,5 %1 160 00047 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut6,3 %5,4 %742 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 049 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.