Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 304 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %26,5 %1 807 00069 %
Yle TV214,1 %8,0 %1 790 00069 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,0 %1 181 00045 %
Yle yhteensä45,3 %37,5 %2 055 00079 %
MTV314,6 %20,4 %1 882 00072 %
Sub3,3 %3,6 %1 319 00051 %
AVA1,3 %1,3 %933 00036 %
C More Total0,8 %0,9 %256 00010 %
MTV yhteensä19,9 %26,2 %2 030 00078 %
Nelonen7,1 %9,9 %1 713 00066 %
Jim2,8 %2,8 %1 138 00044 %
Liv1,3 %1,5 %947 00036 %
Hero1,2 %1,5 %834 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,7 %1 921 00074 %
TV53,0 %2,9 %1 214 00047 %
Kutonen3,3 %3,7 %1 074 00041 %
Frii1,5 %1,5 %734 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %112 0004 %
TLC1,0 %1,1 %570 00022 %
Warner Bros. Discovery10,2 %10,2 %1 536 00059 %
STAR Channel2,8 %2,6 %938 00036 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %959 00037 %
Disney Finland6,5 %5,0 %1 262 00048 %
Paramount Network0,4 %0,3 %224 0009 %
AlfaTV0,6 %1,0 %557 00021 %
Muut4,7 %4,1 %656 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 304 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.