Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %26,2 %3 481 00071 %
Yle TV212,4 %6,9 %3 255 00066 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,2 %2 303 00047 %
Yle yhteensä44,7 %36,3 %3 897 00079 %
MTV317,0 %22,9 %3 663 00075 %
Sub2,9 %3,1 %2 494 00051 %
AVA1,9 %1,7 %1 925 00039 %
C More Total0,5 %0,5 %359 0007 %
MTV yhteensä22,2 %28,3 %3 914 00080 %
Nelonen7,3 %10,1 %3 285 00067 %
Jim2,7 %2,8 %2 155 00044 %
Liv1,9 %2,0 %1 985 00040 %
Hero1,3 %1,6 %1 599 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %16,5 %3 684 00075 %
TV53,2 %3,2 %2 430 00049 %
Kutonen2,3 %2,5 %1 875 00038 %
Frii1,9 %2,0 %1 510 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %143 0003 %
TLC1,9 %2,1 %1 341 00027 %
Warner Bros. Discovery10,4 %10,4 %3 064 00062 %
STAR Channel2,5 %2,4 %1 727 00035 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %1 611 00033 %
Disney Finland5,2 %4,2 %2 307 00047 %
Paramount Network0,3 %0,2 %354 0007 %
AlfaTV0,6 %1,1 %1 045 00021 %
Muut3,4 %2,9 %1 040 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 383 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.