Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 282 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %25,1 %3 424 00070 %
Yle TV214,2 %10,0 %3 303 00067 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,5 %2 294 00047 %
Yle yhteensä44,9 %37,6 %3 876 00079 %
MTV316,0 %20,4 %3 574 00073 %
Sub2,9 %3,3 %2 543 00052 %
AVA1,9 %1,9 %1 866 00038 %
C More Total0,4 %0,4 %397 0008 %
MTV yhteensä21,3 %26,0 %3 869 00079 %
Nelonen7,9 %11,3 %3 350 00068 %
Jim3,0 %3,1 %2 136 00043 %
Liv2,0 %2,0 %1 965 00040 %
Hero1,4 %1,7 %1 530 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %18,2 %3 651 00074 %
TV53,0 %2,9 %2 315 00047 %
Kutonen2,7 %2,7 %1 896 00039 %
Frii1,8 %1,9 %1 409 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %145 0003 %
TLC1,8 %1,9 %1 289 00026 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,2 %3 020 00061 %
STAR Channel2,5 %2,0 %1 786 00036 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 612 00033 %
Disney Finland5,2 %3,8 %2 379 00048 %
Paramount Network0,3 %0,3 %356 0007 %
AlfaTV0,6 %1,0 %1 043 00021 %
Muut3,4 %3,1 %1 142 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 282 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.