Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 251 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %24,4 %1 732 00067 %
Yle TV215,6 %11,2 %1 758 00068 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,8 %1 190 00046 %
Yle yhteensä45,2 %38,4 %2 023 00078 %
MTV314,0 %18,6 %1 844 00071 %
Sub3,3 %3,8 %1 362 00052 %
AVA1,2 %1,2 %884 00034 %
C More Total0,8 %0,8 %272 00010 %
MTV yhteensä19,3 %24,5 %2 012 00077 %
Nelonen7,3 %10,7 %1 707 00066 %
Jim3,1 %2,9 %1 136 00044 %
Liv1,3 %1,5 %936 00036 %
Hero1,4 %1,8 %791 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %16,8 %1 877 00072 %
TV53,0 %2,8 %1 181 00045 %
Kutonen3,9 %3,8 %1 095 00042 %
Frii1,3 %1,4 %708 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %105 0004 %
TLC0,8 %0,9 %588 00023 %
Warner Bros. Discovery10,2 %10,0 %1 552 00060 %
STAR Channel2,9 %2,2 %1 009 00039 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %972 00037 %
Disney Finland6,5 %4,7 %1 339 00051 %
Paramount Network0,4 %0,4 %222 0009 %
AlfaTV0,5 %0,9 %543 00021 %
Muut4,8 %4,3 %741 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 251 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.