Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 184 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 99 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,2 %34,6 %1 161 00097 %
Yle TV213,3 %6,8 %1 055 00088 %
Yle Teema&Fem4,1 %4,5 %965 00081 %
Yle yhteensä55,7 %46,0 %1 184 00099 %
MTV317,2 %23,4 %1 103 00092 %
Sub1,2 %1,3 %716 00060 %
AVA1,2 %0,8 %610 00051 %
C More Total0,4 %0,6 %121 00010 %
MTV yhteensä20,1 %26,1 %1 110 00093 %
Nelonen5,5 %8,2 %1 010 00084 %
Jim1,7 %1,8 %665 00055 %
Liv1,2 %1,3 %641 00054 %
Hero0,9 %1,4 %503 00042 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %12,6 %1 035 00086 %
TV52,3 %2,4 %757 00063 %
Kutonen1,4 %1,7 %531 00044 %
Frii1,7 %2,1 %508 00042 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %31 0003 %
TLC1,4 %1,6 %476 00040 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,6 %859 00072 %
STAR Channel1,4 %1,5 %519 00043 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %503 00042 %
Disney Finland3,7 %3,0 %688 00057 %
Paramount Network0,1 %0,1 %85 0007 %
AlfaTV1,0 %1,8 %523 00044 %
Muut2,0 %1,8 %236 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 184 00099 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.