Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 129 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %26,8 %1 744 00072 %
Yle TV213,7 %8,0 %1 651 00068 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,0 %1 155 00048 %
Yle yhteensä45,5 %37,8 %1 913 00079 %
MTV314,6 %20,3 %1 772 00073 %
Sub3,2 %3,6 %1 256 00052 %
AVA1,3 %1,3 %907 00038 %
C More Total0,7 %0,9 %226 0009 %
MTV yhteensä19,8 %26,0 %1 888 00078 %
Nelonen6,9 %10,0 %1 614 00067 %
Jim2,9 %2,8 %1 109 00046 %
Liv1,3 %1,5 %924 00038 %
Hero1,2 %1,5 %814 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,8 %1 808 00075 %
TV53,1 %2,9 %1 171 00048 %
Kutonen3,4 %3,7 %1 051 00044 %
Frii1,5 %1,5 %724 00030 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %102 0004 %
TLC1,0 %1,1 %560 00023 %
Warner Bros. Discovery10,4 %10,2 %1 480 00061 %
STAR Channel2,8 %2,5 %909 00038 %
National Geographic Channel3,7 %2,5 %929 00038 %
Disney Finland6,5 %4,9 %1 215 00050 %
Paramount Network0,4 %0,3 %221 0009 %
AlfaTV0,6 %1,0 %550 00023 %
Muut4,4 %3,8 %593 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 129 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.