Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 361 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %23,3 %1 865 00070 %
Yle TV28,9 %5,2 %1 750 00065 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %1 119 00042 %
Yle yhteensä40,2 %31,3 %2 094 00078 %
MTV320,6 %26,7 %1 903 00071 %
Sub3,3 %3,5 %1 350 00051 %
AVA2,5 %2,3 %1 029 00039 %
C More Total0,2 %0,2 %160 0006 %
MTV yhteensä26,6 %32,7 %2 106 00079 %
Nelonen9,6 %12,7 %1 853 00069 %
Jim2,1 %2,2 %1 028 00038 %
Liv3,6 %3,7 %1 218 00046 %
Hero1,0 %1,3 %760 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,8 %2 045 00077 %
TV52,9 %2,8 %1 272 00048 %
Kutonen1,4 %1,6 %845 00032 %
Frii2,1 %2,1 %780 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0001 %
TLC2,9 %2,8 %783 00029 %
Warner Bros. Discovery9,5 %9,5 %1 666 00062 %
STAR Channel2,1 %1,9 %874 00033 %
National Geographic Channel1,5 %1,3 %674 00025 %
Disney Finland3,6 %3,2 %1 172 00044 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,7 %1,1 %536 00020 %
Muut2,8 %2,1 %666 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 361 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.