Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %21,0 %1 756 00066 %
Yle TV26,0 %4,3 %1 643 00061 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,5 %1 194 00045 %
Yle yhteensä36,7 %28,8 %2 030 00076 %
MTV320,3 %25,0 %1 945 00073 %
Sub3,3 %3,4 %1 318 00049 %
AVA2,8 %2,3 %1 084 00041 %
C More Total0,8 %1,0 %205 0008 %
MTV yhteensä27,2 %31,7 %2 099 00079 %
Nelonen11,4 %15,6 %1 932 00072 %
Jim2,1 %2,3 %1 055 00039 %
Liv4,1 %3,8 %1 229 00046 %
Hero1,1 %1,3 %676 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,7 %23,0 %2 093 00078 %
TV53,1 %3,2 %1 308 00049 %
Kutonen1,3 %1,5 %819 00031 %
Frii2,2 %2,1 %755 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %45 0002 %
TLC2,5 %2,4 %728 00027 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,8 %1 609 00060 %
STAR Channel2,3 %2,0 %963 00036 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %686 00026 %
Disney Finland3,9 %3,2 %1 225 00046 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,7 %1,2 %531 00020 %
Muut2,9 %2,3 %679 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 392 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.