Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 360 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %21,9 %1 237 00087 %
Yle TV25,9 %5,3 %1 061 00075 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,8 %955 00067 %
Yle yhteensä35,8 %30,0 %1 306 00092 %
MTV316,6 %20,9 %1 231 00087 %
Sub3,6 %3,9 %928 00065 %
AVA2,1 %1,7 %738 00052 %
C More Total1,4 %1,8 %162 00011 %
MTV yhteensä23,7 %28,3 %1 279 00090 %
Nelonen10,8 %15,2 %1 171 00082 %
Jim2,5 %2,3 %825 00058 %
Liv3,2 %3,2 %852 00060 %
Hero1,7 %2,2 %635 00045 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,2 %22,9 %1 268 00089 %
TV53,2 %3,1 %903 00063 %
Kutonen3,1 %3,0 %731 00051 %
Frii2,4 %2,4 %614 00043 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %36 0003 %
TLC1,8 %1,7 %547 00038 %
Warner Bros. Discovery11,7 %11,1 %1 077 00076 %
STAR Channel2,9 %2,2 %700 00049 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %617 00043 %
Disney Finland6,0 %4,2 %862 00061 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,3 %0,5 %372 00026 %
Muut4,1 %2,8 %437 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 360 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.