Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 320 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %21,8 %3 377 00069 %
Yle TV25,9 %4,7 %3 105 00063 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,2 %2 367 00048 %
Yle yhteensä37,1 %29,8 %3 796 00077 %
MTV317,7 %22,1 %3 539 00072 %
Sub3,6 %3,9 %2 640 00054 %
AVA2,1 %1,7 %1 925 00039 %
C More Total1,5 %2,0 %511 00010 %
MTV yhteensä24,9 %29,7 %3 821 00078 %
Nelonen10,6 %15,1 %3 579 00073 %
Jim2,4 %2,5 %2 150 00044 %
Liv3,3 %3,0 %2 232 00046 %
Hero1,4 %1,7 %1 413 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %22,3 %3 846 00079 %
TV53,1 %3,1 %2 475 00051 %
Kutonen2,6 %2,7 %1 797 00037 %
Frii1,9 %1,9 %1 475 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %112 0002 %
TLC1,8 %1,7 %1 357 00028 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,4 %3 025 00062 %
STAR Channel2,8 %2,3 %1 991 00041 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %1 468 00030 %
Disney Finland5,3 %3,9 %2 424 00049 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %1,0 %1 010 00021 %
Muut3,7 %2,8 %1 384 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 320 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.