Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 361 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %23,1 %1 266 00089 %
Yle TV28,0 %5,7 %1 106 00078 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,5 %896 00063 %
Yle yhteensä37,9 %31,3 %1 318 00093 %
MTV317,5 %23,0 %1 247 00088 %
Sub3,9 %4,2 %956 00067 %
AVA2,2 %1,9 %749 00053 %
C More Total0,3 %0,3 %112 0008 %
MTV yhteensä23,9 %29,4 %1 280 00090 %
Nelonen9,1 %12,1 %1 169 00082 %
Jim2,6 %2,2 %728 00051 %
Liv3,4 %3,6 %839 00059 %
Hero1,6 %2,1 %657 00046 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %20,0 %1 245 00088 %
TV53,5 %3,2 %933 00066 %
Kutonen3,1 %3,5 %780 00055 %
Frii2,1 %2,3 %601 00042 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0003 %
TLC2,1 %2,2 %518 00036 %
Warner Bros. Discovery11,2 %11,4 %1 096 00077 %
STAR Channel2,6 %2,1 %682 00048 %
National Geographic Channel2,6 %2,0 %637 00045 %
Disney Finland5,2 %4,1 %886 00062 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,6 %416 00029 %
Muut4,4 %2,9 %429 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 361 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.