Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 073 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %25,4 %1 659 00069 %
Yle TV210,1 %6,2 %1 580 00066 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %1 115 00046 %
Yle yhteensä42,2 %34,1 %1 854 00077 %
MTV315,2 %20,9 %1 698 00071 %
Sub4,3 %4,9 %1 382 00057 %
AVA1,3 %1,1 %831 00035 %
C More Total0,8 %1,0 %231 00010 %
MTV yhteensä21,6 %27,9 %1 854 00077 %
Nelonen7,4 %9,9 %1 664 00069 %
Jim2,9 %2,7 %1 052 00044 %
Liv2,1 %2,3 %1 039 00043 %
Hero1,4 %1,9 %809 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,9 %1 803 00075 %
TV53,1 %3,2 %1 206 00050 %
Kutonen3,5 %3,9 %1 033 00043 %
Frii1,4 %1,6 %697 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %66 0003 %
TLC1,0 %0,9 %648 00027 %
Warner Bros. Discovery9,7 %10,3 %1 443 00060 %
STAR Channel3,3 %2,8 %998 00041 %
National Geographic Channel3,3 %2,5 %849 00035 %
Disney Finland6,6 %5,3 %1 237 00051 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %1,0 %542 00023 %
Muut5,2 %4,3 %699 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 073 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.