Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 212 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %23,4 %1 799 00072 %
Yle TV28,6 %5,2 %1 649 00066 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %1 103 00044 %
Yle yhteensä40,3 %31,4 %1 983 00080 %
MTV320,7 %26,9 %1 807 00073 %
Sub3,3 %3,5 %1 290 00052 %
AVA2,6 %2,3 %1 010 00041 %
C More Total0,2 %0,2 %151 0006 %
MTV yhteensä26,7 %32,9 %1 995 00080 %
Nelonen9,4 %12,6 %1 742 00070 %
Jim2,1 %2,1 %1 006 00040 %
Liv3,7 %3,7 %1 199 00048 %
Hero1,0 %1,3 %737 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %19,7 %1 930 00077 %
TV52,9 %2,8 %1 227 00049 %
Kutonen1,4 %1,6 %820 00033 %
Frii2,1 %2,1 %764 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0002 %
TLC3,0 %2,8 %757 00030 %
Warner Bros. Discovery9,5 %9,5 %1 596 00064 %
STAR Channel2,1 %1,9 %848 00034 %
National Geographic Channel1,5 %1,3 %652 00026 %
Disney Finland3,6 %3,2 %1 131 00045 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,7 %1,1 %530 00021 %
Muut2,7 %2,1 %634 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 212 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.