Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 111 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %25,1 %1 597 00062 %
Yle TV213,8 %14,6 %1 643 00063 %
Yle Teema&Fem2,1 %2,4 %997 00038 %
Yle yhteensä44,8 %42,2 %1 886 00073 %
MTV312,3 %17,1 %1 619 00062 %
Sub4,6 %5,0 %1 221 00047 %
AVA1,4 %1,7 %738 00028 %
C More Total3,5 %1,5 %398 00015 %
MTV yhteensä21,9 %25,3 %1 869 00072 %
Nelonen6,9 %8,3 %1 468 00057 %
Jim3,6 %3,8 %1 035 00040 %
Liv1,7 %2,0 %863 00033 %
Hero1,7 %2,6 %717 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %16,6 %1 714 00066 %
TV52,4 %2,3 %1 033 00040 %
Kutonen2,9 %2,9 %872 00034 %
Frii1,6 %1,4 %577 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %68 0003 %
TLC0,7 %0,8 %542 00021 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,0 %1 379 00053 %
STAR Channel2,5 %1,9 %807 00031 %
National Geographic Channel3,9 %2,3 %797 00031 %
Disney Finland6,4 %4,2 %1 066 00041 %
Music TV0,5 %0,2 %135 0005 %
AlfaTV0,7 %1,1 %527 00020 %
Muut3,1 %2,4 %576 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 111 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.