Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 143 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %23,4 %1 602 00062 %
Yle TV214,9 %17,0 %1 668 00064 %
Yle Teema&Fem2,6 %3,3 %1 067 00041 %
Yle yhteensä45,5 %43,7 %1 908 00074 %
MTV312,3 %16,0 %1 631 00063 %
Sub5,0 %5,4 %1 338 00052 %
AVA1,6 %1,8 %724 00028 %
C More Total1,4 %1,5 %257 00010 %
MTV yhteensä20,4 %24,7 %1 855 00072 %
Nelonen6,7 %7,5 %1 439 00056 %
Jim3,5 %3,2 %1 067 00041 %
Liv1,6 %2,1 %858 00033 %
Hero2,0 %2,5 %823 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %15,2 %1 696 00065 %
TV52,9 %2,7 %1 067 00041 %
Kutonen3,3 %3,1 %956 00037 %
Frii1,4 %1,4 %635 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %62 0002 %
TLC0,8 %0,7 %559 00022 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,2 %1 400 00054 %
STAR Channel2,9 %2,3 %901 00035 %
National Geographic Channel3,7 %2,0 %773 00030 %
Disney Finland6,6 %4,3 %1 124 00043 %
Music TV0,5 %0,2 %148 0006 %
AlfaTV0,9 %1,6 %554 00021 %
Muut3,2 %2,2 %573 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 143 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.