Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 142 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %24,2 %3 233 00066 %
Yle TV212,2 %13,8 %3 059 00062 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,5 %2 117 00043 %
Yle yhteensä45,2 %41,5 %3 691 00075 %
MTV314,3 %18,8 %3 192 00065 %
Sub4,4 %4,7 %2 427 00050 %
AVA2,3 %2,5 %1 517 00031 %
C More Total0,9 %0,9 %381 0008 %
MTV yhteensä21,8 %26,9 %3 608 00074 %
Nelonen6,2 %6,8 %2 761 00056 %
Jim3,3 %3,0 %1 935 00040 %
Liv2,5 %2,6 %1 848 00038 %
Hero1,9 %2,2 %1 544 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %14,7 %3 263 00067 %
TV52,8 %2,7 %2 062 00042 %
Kutonen2,4 %2,3 %1 590 00032 %
Frii2,0 %2,1 %1 263 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %102 0002 %
TLC1,9 %1,8 %1 264 00026 %
Warner Bros. Discovery9,5 %9,2 %2 794 00057 %
STAR Channel2,6 %2,1 %1 647 00034 %
National Geographic Channel2,8 %1,6 %1 325 00027 %
Disney Finland5,4 %3,7 %2 072 00042 %
Music TV0,4 %0,2 %239 0005 %
AlfaTV1,1 %1,9 %1 052 00021 %
Muut2,6 %1,9 %1 036 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 142 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.