Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 135 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,8 %24,8 %1 678 00067 %
Yle TV29,9 %10,7 %1 486 00060 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,6 %1 070 00043 %
Yle yhteensä44,8 %39,2 %1 895 00076 %
MTV316,1 %21,5 %1 640 00066 %
Sub3,9 %4,1 %1 135 00046 %
AVA2,9 %3,1 %810 00033 %
C More Total0,4 %0,4 %135 0005 %
MTV yhteensä23,3 %29,0 %1 857 00075 %
Nelonen6,0 %6,4 %1 395 00056 %
Jim3,1 %2,8 %896 00036 %
Liv3,4 %3,2 %1 007 00040 %
Hero1,7 %2,0 %726 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %14,4 %1 659 00067 %
TV52,8 %2,7 %1 021 00041 %
Kutonen1,5 %1,6 %662 00027 %
Frii2,5 %2,8 %634 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0002 %
TLC2,9 %2,8 %711 00029 %
Warner Bros. Discovery9,9 %10,0 %1 437 00058 %
STAR Channel2,4 %2,0 %769 00031 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %560 00023 %
Disney Finland4,1 %3,2 %974 00039 %
Music TV0,3 %0,3 %106 0004 %
AlfaTV1,2 %2,2 %498 00020 %
Muut2,2 %1,8 %497 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 135 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.