Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 069 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,8 %1 537 00059 %
Yle TV214,8 %15,8 %1 512 00058 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,9 %1 075 00041 %
Yle yhteensä46,3 %44,4 %1 795 00069 %
MTV312,1 %16,9 %1 589 00061 %
Sub5,0 %6,2 %1 205 00046 %
AVA1,6 %2,0 %679 00026 %
C More Total4,0 %2,0 %350 00013 %
MTV yhteensä22,6 %27,1 %1 821 00070 %
Nelonen5,0 %5,3 %1 330 00051 %
Jim3,1 %3,4 %912 00035 %
Liv1,3 %1,5 %766 00030 %
Hero1,5 %2,1 %683 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %12,3 %1 555 00060 %
TV52,4 %2,2 %910 00035 %
Kutonen3,1 %2,9 %897 00035 %
Frii1,2 %1,1 %609 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %61 0002 %
TLC0,8 %1,0 %591 00023 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,6 %1 291 00050 %
STAR Channel3,2 %2,3 %827 00032 %
National Geographic Channel4,6 %2,7 %765 00029 %
Disney Finland7,8 %5,1 %1 076 00041 %
Music TV0,4 %0,1 %109 0004 %
AlfaTV0,7 %1,2 %439 00017 %
Muut3,3 %2,2 %533 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 069 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.