Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 160 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %24,8 %1 593 00061 %
Yle TV216,8 %17,3 %1 609 00062 %
Yle Teema&Fem2,6 %3,2 %1 024 00039 %
Yle yhteensä48,7 %45,2 %1 900 00073 %
MTV312,5 %16,6 %1 666 00064 %
Sub4,6 %5,4 %1 206 00047 %
AVA1,3 %1,6 %672 00026 %
C More Total1,5 %1,8 %298 00011 %
MTV yhteensä19,9 %25,4 %1 873 00072 %
Nelonen5,6 %6,1 %1 435 00055 %
Jim3,0 %3,2 %947 00037 %
Liv1,6 %2,1 %831 00032 %
Hero1,5 %1,9 %729 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %13,3 %1 655 00064 %
TV52,6 %2,2 %1 055 00041 %
Kutonen2,9 %3,0 %916 00035 %
Frii1,4 %1,4 %648 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %70 0003 %
TLC0,7 %0,9 %549 00021 %
Warner Bros. Discovery8,2 %8,0 %1 386 00053 %
STAR Channel2,6 %2,1 %797 00031 %
National Geographic Channel3,9 %2,5 %759 00029 %
Disney Finland6,6 %4,7 %1 100 00042 %
Music TV0,5 %0,2 %114 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %450 00017 %
Muut4,1 %2,5 %628 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 160 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.