Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 069 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,8 %26,0 %1 558 00063 %
Yle TV210,1 %8,6 %1 320 00053 %
Yle Teema&Fem3,8 %4,5 %1 061 00043 %
Yle yhteensä45,6 %39,1 %1 779 00071 %
MTV316,8 %23,5 %1 608 00065 %
Sub3,5 %4,0 %1 031 00041 %
AVA3,2 %3,5 %816 00033 %
C More Total1,6 %0,7 %212 0009 %
MTV yhteensä25,1 %31,7 %1 789 00072 %
Nelonen4,7 %5,2 %1 260 00051 %
Jim2,8 %3,1 %838 00034 %
Liv3,4 %3,0 %929 00037 %
Hero1,5 %1,8 %605 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %13,1 %1 557 00062 %
TV52,4 %2,4 %847 00034 %
Kutonen1,2 %1,3 %622 00025 %
Frii2,4 %2,6 %570 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0002 %
TLC2,3 %2,5 %664 00027 %
Warner Bros. Discovery8,6 %9,0 %1 341 00054 %
STAR Channel2,3 %1,9 %660 00026 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %551 00022 %
Disney Finland4,4 %3,5 %893 00036 %
Music TV0,2 %0,1 %82 0003 %
AlfaTV0,9 %1,5 %390 00016 %
Muut2,9 %2,0 %424 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 069 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.