Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 301 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,5 %1 195 00084 %
Yle TV210,5 %11,3 %1 020 00072 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,5 %813 00057 %
Yle yhteensä41,8 %39,4 %1 251 00088 %
MTV312,4 %16,4 %1 153 00081 %
Sub4,6 %4,9 %813 00057 %
AVA2,4 %3,0 %640 00045 %
C More Total2,4 %0,8 %210 00015 %
MTV yhteensä21,8 %25,2 %1 202 00085 %
Nelonen7,7 %9,0 %997 00070 %
Jim3,1 %3,2 %663 00047 %
Liv2,9 %2,9 %673 00047 %
Hero2,2 %2,8 %571 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %17,9 %1 129 00080 %
TV52,6 %2,6 %729 00051 %
Kutonen2,7 %3,0 %622 00044 %
Frii2,7 %2,5 %464 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %51 0004 %
TLC1,6 %1,6 %441 00031 %
Warner Bros. Discovery10,4 %10,3 %979 00069 %
STAR Channel2,5 %2,0 %503 00035 %
National Geographic Channel3,6 %2,1 %523 00037 %
Disney Finland6,1 %4,0 %685 00048 %
Music TV0,3 %0,1 %69 0005 %
AlfaTV0,5 %0,9 %364 00026 %
Muut3,1 %2,2 %343 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 301 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.