Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 966 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %25,3 %1 538 00064 %
Yle TV213,4 %14,6 %1 536 00064 %
Yle Teema&Fem2,1 %2,5 %970 00040 %
Yle yhteensä44,9 %42,3 %1 767 00073 %
MTV312,4 %17,1 %1 536 00064 %
Sub4,6 %5,0 %1 170 00049 %
AVA1,4 %1,7 %729 00030 %
C More Total3,5 %1,5 %377 00016 %
MTV yhteensä21,9 %25,3 %1 756 00073 %
Nelonen6,7 %8,1 %1 385 00058 %
Jim3,7 %3,8 %1 008 00042 %
Liv1,7 %2,0 %845 00035 %
Hero1,8 %2,6 %711 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %16,5 %1 625 00068 %
TV52,4 %2,4 %1 000 00042 %
Kutonen3,0 %2,9 %857 00036 %
Frii1,6 %1,4 %568 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %68 0003 %
TLC0,7 %0,8 %530 00022 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,1 %1 340 00056 %
STAR Channel2,4 %1,9 %775 00032 %
National Geographic Channel4,0 %2,3 %779 00032 %
Disney Finland6,4 %4,2 %1 025 00043 %
Music TV0,5 %0,2 %129 0005 %
AlfaTV0,7 %1,1 %524 00022 %
Muut2,9 %2,3 %547 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 966 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.