Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
Viikot: 5-8/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 237 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %24,0 %1 755 00067 %
Yle TV216,8 %9,1 %1 699 00065 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %1 182 00045 %
Yle yhteensä44,5 %36,0 %1 986 00076 %
MTV314,5 %20,5 %1 789 00068 %
Sub4,2 %4,7 %1 342 00051 %
AVA1,4 %1,4 %825 00032 %
C More Total1,5 %2,0 %335 00013 %
MTV yhteensä21,6 %28,6 %1 956 00075 %
Nelonen6,7 %9,3 %1 620 00062 %
Jim2,9 %3,0 %1 073 00041 %
Liv1,4 %1,8 %959 00037 %
Hero1,2 %1,5 %781 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %15,6 %1 811 00069 %
TV52,9 %3,2 %1 185 00045 %
Kutonen3,7 %3,3 %1 057 00040 %
Frii1,2 %1,3 %633 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %62 0002 %
TLC0,8 %0,7 %575 00022 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,4 %1 503 00058 %
STAR Channel3,0 %2,7 %855 00033 %
National Geographic Channel3,5 %2,5 %874 00033 %
Disney Finland6,5 %5,2 %1 195 00046 %
Paramount Network0,5 %0,3 %255 00010 %
AlfaTV0,7 %0,9 %582 00022 %
Muut5,3 %5,2 %751 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 237 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.