Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
Viikot: 5-8/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 233 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,4 %12,3 %828 00059 %
Yle TV214,9 %7,5 %799 00057 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,6 %424 00030 %
Yle yhteensä29,1 %21,4 %1 030 00073 %
MTV317,1 %22,5 %896 00064 %
Sub5,9 %5,8 %652 00046 %
AVA1,8 %2,1 %365 00026 %
C More Total1,5 %2,0 %133 0009 %
MTV yhteensä26,3 %32,3 %1 035 00074 %
Nelonen10,6 %14,8 %842 00060 %
Jim3,5 %3,8 %501 00036 %
Liv2,4 %2,8 %470 00033 %
Hero1,2 %1,5 %298 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %22,9 %979 00070 %
TV53,2 %3,4 %514 00037 %
Kutonen3,6 %3,5 %418 00030 %
Frii1,4 %1,3 %215 00015 %
The Discovery Channel0,2 %0,3 %26 0002 %
TLC1,5 %1,4 %259 00018 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,1 %748 00053 %
STAR Channel5,4 %5,0 %426 00030 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %314 00022 %
Disney Finland8,3 %6,9 %560 00040 %
Paramount Network1,3 %0,7 %157 00011 %
AlfaTV0,2 %0,2 %111 0008 %
Muut7,1 %7,0 %418 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 233 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.