Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
Viikot: 5-8/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 201 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 42 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,6 %32,2 %1 179 00096 %
Yle TV215,6 %8,1 %1 092 00089 %
Yle Teema&Fem4,2 %4,0 %965 00079 %
Yle yhteensä54,4 %44,3 %1 192 00097 %
MTV318,7 %26,3 %1 131 00092 %
Sub1,9 %2,6 %755 00062 %
AVA1,5 %1,4 %632 00052 %
C More Total0,7 %0,9 %161 00013 %
MTV yhteensä22,8 %31,2 %1 156 00095 %
Nelonen4,6 %6,8 %972 00079 %
Jim1,8 %1,8 %662 00054 %
Liv1,4 %1,8 %678 00055 %
Hero0,8 %1,0 %513 00042 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,6 %11,3 %1 043 00085 %
TV51,7 %1,9 %742 00061 %
Kutonen1,5 %1,0 %530 00043 %
Frii1,6 %1,8 %490 00040 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0002 %
TLC1,7 %1,4 %472 00039 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,7 %878 00072 %
STAR Channel1,1 %1,2 %465 00038 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %531 00043 %
Disney Finland3,6 %2,8 %686 00056 %
Paramount Network0,1 %0,1 %107 0009 %
AlfaTV1,4 %1,8 %622 00051 %
Muut2,0 %2,2 %313 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 201 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.