Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 296 000
Viikot: 1-8/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 658 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %25,8 %3 688 00070 %
Yle TV215,7 %8,8 %3 485 00066 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,4 %2 477 00047 %
Yle yhteensä45,7 %38,0 %4 152 00078 %
MTV316,8 %23,5 %3 801 00072 %
Sub3,5 %3,9 %2 667 00050 %
AVA1,8 %1,7 %1 815 00034 %
C More Total1,0 %1,1 %554 00010 %
MTV yhteensä23,0 %30,2 %4 114 00078 %
Nelonen6,4 %8,8 %3 307 00062 %
Jim2,5 %2,4 %2 135 00040 %
Liv1,9 %2,2 %2 044 00039 %
Hero1,0 %1,3 %1 534 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %14,8 %3 740 00071 %
TV52,9 %2,6 %2 340 00044 %
Kutonen2,5 %2,1 %1 841 00035 %
Frii1,7 %1,7 %1 340 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %94 0002 %
TLC1,7 %1,4 %1 346 00025 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,2 %3 057 00058 %
STAR Channel2,4 %2,3 %1 602 00030 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %1 575 00030 %
Disney Finland5,1 %4,2 %2 270 00043 %
Paramount Network0,4 %0,3 %474 0009 %
AlfaTV0,8 %1,0 %1 196 00023 %
Muut4,1 %4,0 %1 358 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 658 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.