Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - helmikuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 612 000
Viikot: 1-8/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %24,9 %1 761 00067 %
Yle TV217,2 %10,0 %1 711 00066 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %1 202 00046 %
Yle yhteensä45,4 %38,1 %1 992 00076 %
MTV314,1 %20,3 %1 806 00069 %
Sub4,2 %4,9 %1 381 00053 %
AVA1,3 %1,3 %844 00032 %
C More Total1,4 %1,7 %325 00012 %
MTV yhteensä21,0 %28,2 %1 967 00075 %
Nelonen6,1 %8,3 %1 620 00062 %
Jim3,0 %2,9 %1 128 00043 %
Liv1,4 %1,8 %953 00036 %
Hero1,1 %1,4 %796 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,4 %1 818 00070 %
TV53,2 %2,9 %1 192 00046 %
Kutonen3,7 %3,3 %1 081 00041 %
Frii1,3 %1,3 %657 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %62 0002 %
TLC0,8 %0,7 %595 00023 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,8 %1 530 00059 %
STAR Channel3,0 %2,7 %872 00033 %
National Geographic Channel3,5 %2,5 %884 00034 %
Disney Finland6,4 %5,2 %1 208 00046 %
Paramount Network0,5 %0,4 %259 00010 %
AlfaTV0,7 %0,9 %611 00023 %
Muut5,1 %5,2 %733 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 246 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.