Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 612 000
Viikot: 1-4/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 255 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %25,7 %1 767 00068 %
Yle TV217,7 %10,9 %1 724 00066 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,3 %1 221 00047 %
Yle yhteensä46,1 %39,9 %1 998 00076 %
MTV313,7 %20,1 %1 824 00070 %
Sub4,3 %5,0 %1 419 00054 %
AVA1,3 %1,1 %863 00033 %
C More Total1,2 %1,5 %316 00012 %
MTV yhteensä20,6 %27,8 %1 979 00076 %
Nelonen5,7 %7,5 %1 620 00062 %
Jim3,2 %2,8 %1 184 00045 %
Liv1,5 %1,7 %948 00036 %
Hero1,0 %1,3 %810 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %13,4 %1 825 00070 %
TV53,5 %2,7 %1 199 00046 %
Kutonen3,7 %3,2 %1 104 00042 %
Frii1,4 %1,3 %680 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %61 0002 %
TLC0,8 %0,7 %614 00023 %
Warner Bros. Discovery10,0 %8,3 %1 558 00060 %
STAR Channel2,9 %2,7 %888 00034 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %894 00034 %
Disney Finland6,4 %5,2 %1 220 00047 %
Paramount Network0,5 %0,4 %264 00010 %
AlfaTV0,6 %0,8 %641 00025 %
Muut5,0 %5,1 %715 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 255 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.