Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 392 000
Viikot: 1-4/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 342 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %26,0 %1 236 00089 %
Yle TV214,8 %9,7 %1 139 00082 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,5 %932 00067 %
Yle yhteensä44,0 %39,3 %1 287 00093 %
MTV315,9 %22,3 %1 227 00088 %
Sub3,8 %4,2 %923 00066 %
AVA1,9 %1,6 %663 00048 %
C More Total0,6 %0,7 %162 00012 %
MTV yhteensä22,3 %28,8 %1 278 00092 %
Nelonen6,1 %8,0 %1 053 00076 %
Jim2,9 %2,5 %781 00056 %
Liv2,3 %2,5 %721 00052 %
Hero1,2 %1,4 %605 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,4 %1 170 00084 %
TV53,7 %2,9 %857 00062 %
Kutonen2,9 %2,5 %705 00051 %
Frii1,9 %1,7 %560 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %38 0003 %
TLC1,7 %1,4 %466 00034 %
Warner Bros. Discovery10,7 %8,8 %1 053 00076 %
STAR Channel2,4 %2,3 %560 00040 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %626 00045 %
Disney Finland5,2 %4,3 %812 00058 %
Paramount Network0,3 %0,2 %163 00012 %
AlfaTV0,5 %0,6 %422 00030 %
Muut4,9 %4,1 %395 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 342 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.