Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - tammikuu 2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 427 000
Viikot: 1-4/2021
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 088 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %26,0 %1 690 00070 %
Yle TV217,5 %11,0 %1 607 00066 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,3 %1 177 00049 %
Yle yhteensä46,4 %40,4 %1 864 00077 %
MTV313,8 %20,1 %1 715 00071 %
Sub4,3 %5,1 %1 352 00056 %
AVA1,3 %1,1 %838 00035 %
C More Total1,2 %1,4 %289 00012 %
MTV yhteensä20,5 %27,7 %1 854 00076 %
Nelonen5,5 %7,4 %1 517 00063 %
Jim3,2 %2,9 %1 148 00047 %
Liv1,5 %1,7 %920 00038 %
Hero1,1 %1,3 %803 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %13,3 %1 709 00070 %
TV53,5 %2,6 %1 159 00048 %
Kutonen3,7 %3,2 %1 062 00044 %
Frii1,4 %1,3 %670 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %57 0002 %
TLC0,9 %0,7 %599 00025 %
Warner Bros. Discovery10,1 %8,4 %1 486 00061 %
STAR Channel2,9 %2,7 %847 00035 %
National Geographic Channel3,5 %2,5 %868 00036 %
Disney Finland6,4 %5,2 %1 167 00048 %
Paramount Network0,5 %0,4 %258 00011 %
AlfaTV0,7 %0,9 %630 00026 %
Muut4,8 %4,7 %651 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 088 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.