Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
Viikot: 40-44/2020
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 242 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %23,7 %1 785 00071 %
Yle TV26,3 %4,9 %1 552 00062 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,5 %1 145 00046 %
Yle yhteensä39,0 %32,1 %1 976 00079 %
MTV322,7 %28,7 %1 915 00077 %
Sub2,8 %2,7 %1 121 00045 %
AVA2,6 %2,3 %1 029 00041 %
C More Total0,8 %0,5 %257 00010 %
MTV yhteensä28,9 %34,2 %2 028 00081 %
Nelonen11,7 %16,1 %1 691 00068 %
Jim2,1 %2,0 %935 00037 %
Liv2,5 %2,4 %1 034 00041 %
Hero0,7 %0,8 %550 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,1 %21,4 %1 862 00074 %
TV52,3 %1,9 %1 021 00041 %
Kutonen1,3 %1,1 %723 00029 %
Frii1,8 %1,7 %614 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %26 0001 %
TLC2,5 %1,8 %705 00028 %
Warner Bros. Discovery8,1 %6,8 %1 420 00057 %
STAR Channel1,7 %1,5 %703 00028 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %619 00025 %
Disney Finland3,5 %2,7 %987 00039 %
Paramount Network0,2 %0,1 %175 0007 %
AlfaTV0,7 %0,9 %493 00020 %
Muut2,5 %2,0 %507 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 242 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.